Rekrutteringskampagne
Rekrutteringskampagnen er en vigtig, fælles indsats – på tværs af kæderne – over for de unge, UU-vejledere og skolelærere. Det er en direkte information om de uddannelser, branchen tilbyder. Kampagnen afvikles i et unikt samarbejde mellem kædernes HR-folk, DB og medlemsforretninger.
Rekrutteringskampagnen 2021 vil have større fokus på de sociale medier ved en målrettet og målbar indsats. Hjemmesiden – www.karrierestigen.dk – kører videre, ligesom vi fastholder de tre rollemodeller, som er taget fra det virkelige byggecenter-liv. Vi forbereder ligeledes en indsats over for landets UU-vejledere, der har vist vores kampagne stor opmærksom og rost os for at være så aktive over for dem – som den eneste branche.
Branchespillet var en stor succes i 2019 og vil igen blive spillet rundt på landets handelsskoler i foråret 2021. Det overordnede formål er, at spillet skal bruges som supplement til undervisningen, og at eleverne synes det er sjovt og underholdende, så de kommer til at tænke på os, når de skal vælge uddannelse og elevplads.
Danske Byggecentre har rigtig mange positive tilbagemeldinger fra lærerne, der gerne vil have, at vi kommer igen på deres skole. Der vil blive udarbejdet eventfilm fra besøgene på skolerne til brug for SOME-markedsføring, ligesom der vil blive udarbejdet lokale pressemeddelelser i forbindelse med besøgene.